ПСИХОЛОГІЧНИЙ ПОРТРЕТ ВАШКОВЕЦЬКОГО МЕДИЧНОГО КОЛЕДЖУ БУКОВИНСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ Бурхливий розвиток нашого суспільства незмінно веде до змін соціальної психології, системи цінностей і орієнтацій соціальних груп, окремих людей, в тому числі і студентів вищих навчальних закладів. Який він сьогоднішній студент, майбутній спеціаліст? Чому він обрав професію медика, як навчається, проводить вільний час, який у нього настрій. Хто його навчає? Який потенціал педагогічного колективу, які стосунки між викладачем і студентом, чи є в колективі дружба і доброзичливі стосунки, які його перспективи? Щоб відповісти на ці і багато інших подібних питань, ми провели соціально-психологічне дослідження. Метою дослідження було скласти соціально-психологічну характеристику студентів, викладачів та випускників Вашковецького медичного коледжу БДМУ. Об’єктом дослідження стали 411 студентів, 46 викладачів і 79 випускників 2012 року. Дослідження проводилося адміністрацією, психологічною службою та членами студентського парламенту протягом ІІ семестру 2011-12 навчального року. Оброблено більше двохсот тисяч одиниць інформації. Складені соціально-психологічні карти кожної навчальної групи, двох відділень «Сестринська справа» і «Лікувальна справа», окремо І, ІІ, ІІІ і ІV курсів, зведена всього студентського колективу, випускників 2012 року, педагогічного колективу та зведена всього колективу коледжу. Пропонуємо Вам зведену й порівняльну соціально-психологічну карту студентського й педагогічного колективів та випускників коледжу 2012 року. Зведена психологічна карта колективу вчителів, студентів та випускників 2012 року Вашковецького медичного коледжу Буковинського державного медичного університету за 2011 – 2012 навчальний рік Девіз коледжу: «Opera et studio» - працею і старанням У педагогічному колективі сформований високий сприятливий соціально - психологічний клімат, який характеризується наступними суб’єктивними ознаками: Направлення активності колективу - У колективі об’єдналися люди, в яких одна мета, яка стала для всіх спільною.
- Переважна більшість студентів та викладачів сумлінно відносяться до своїх обов’язків.
- Колектив активний, сповнений творчої енергії і, як наслідок, високі результати діяльності.
- Переважна більшість членів колективу хоче постійно спілкуватися і співпрацювати один з одним.
- В колективі справедливо відносяться до всіх членів колективу, значна більшість прагне підтримати один одного у спільній діяльності.
- В коледжі є позитивна перспектива для колективу і кожної особистості.
- Студенти і викладачі коледжу відчувають себе в міру захищеними.
Організованість - В колективі розумно, доброзичливо вирішуються питання взаємодопомоги.
- В коледжі існує взаємодовіра і взаємовимогливість.
- Члени коледжу взаємодіють у напрямку, який приносить успіх навчальному закладу.
- Складні ситуації, реформування, економічна ситуація ще більше згуртовують колектив.
- Невдача в досягненні колективної мети приводить до ще більшої єдності викладачів та студентів.
- В колективі доброзичливо і з підтримкою відносяться до нових викладачів і студентів, прагнуть допомогти освоїтись і влитися в своє середовище.
- В коледжі існують групи студентів і викладачів (наприклад, по симпатіям), які в більшості взаємодіють один з одним, підтримуючи єдність колективу.
- Колектив активно прагне зберігати набуті традиції і їх примножувати.
- Студенти та викладачі можуть вільно висловлювати власну думку, мають достатню поінформованість про діяльність коледжу.
- Переважна більшість студентів та працівників коледжу задоволені навчанням, працею й належністю до колективу.
- Більшість колективу уболівають за честь колективу, мають бажання зробити посильний внесок у його подальший розвиток.
- В коледжі відчувається відсутність тиску керівництва на підлеглих і визначення за ними права (при бажанні) приймати самостійно важливі для колективу рішення.
- При партнерських взаємовідносинах водночас існує вимогливість керівництва у ставленні до кожного члена колективу.
- Немає напруженості, конфліктності між членами колективу, студентами та керівництвом.
- В колективі постійно працюють над створенням умов для активної професійної та творчої діяльності, навчання, самореалізації, самоствердження та саморозвитку кожної особистості.
- В коледжі низька плинність кадрів.
Інтелектуальне об’єднання - Більшість членів колективу коледжу прислуховуються до думки своїх колег і друзів.
- Викладацький та студентський колектив здатний прийти до єдиної думки при обговоренні питань, що стосуються як колективу в цілому, так і окремих її членів.
- Для колективу характерні одностайність судження і оцінки сприйманих фактів, подій.
- Члени колективу переважно знають свої можливості і недоліки.
- Критичні зауваження з боку одних членів групи приймаються в більшості іншими її членами доброзичливо що сприяє формуванню єдиної колективної думки.
Психологічний клімат - У більшості студентів та викладачів домінує бадьорий, піднесений, добрий настрій.
- В колективі переважає доброзичливість у взаємовідносинах членів групи, взаємне тяжіння один до одного, симпатія.
- Успіхи або невдачі колег, одногрупників викликають переживання, щиру участь інших членів колективу. Тут мають місце схвалення,
- підтримка, а докори і критика робляться з доброзичливих позицій. Негативна оцінка коледжу з боку інших людей, органів та організацій викликає колективне співпереживання та єднання членів колективу
- для усунення своїх недоліків.
- У складних ситуаціях відбувається емоційне єднання, загальний мобілізаційний настрій.
- Колектив здатний стримувати прояв своїх почуттів, коли цього вимагають інтереси справи.
- Досягнення в колективі оцінюються позитивно.
- Групові емоційні "вибухи" в складних життєвих ситуаціях регулюються колективом і не міняють якісно зміст його поведінки.
- Членам колективу подобається бувати разом і брати участь в спільній діяльності.
Людські якості В студентському та педагогічному колективах панує доброзичливість, переважає справедливість, в значній більшості у членів колективу є ознаки милосердя, вони вміють співчувати і мають повагу до іншої думки. Проведене соціально-психологічне дослідження виявило цікаву закономірність, яка ще раз підтверджує геніальний вислів великого італійського художника, вченого, письменника і винахідника Леонардо да Вінчі: «Поганий той учень, який не перевершив свого учителя». Пропонуємо Вам порівняльні соціально-психологічні характеристики викладачів, студентів і випускників 2012 року в діаграмах: Психологічна карта студентського колективу Психологічна карта педагогічного колективу Психологічна карта випускників 2012 року Порівняльні діаграми соціально-психологічного клімату Позитивні і негативних соціально-психологічні характеристики Доброзичливість у колективі Вміння співчувати у членів колективу Повага до іншої думки в колективі Наявність справедливого відношення один до одного Ознаки милосердя у членів колективу
Випускники: Випускники обрали професію за бажанням… Випускники обрали коледж за бажанням… Випускники обрали професію і коледж за бажанням… Чи подобається обрана професія випускникам? Чи сподобався коледж випускникам?
|